Flying Wild Hog

Studio

Flying Wild Hog to jedna z największych w Polsce firm produkujących gry komputerowe. Aktualnie nasze studio zatrudnia w Warszawie, w Krakowie i w Rzeszowie ponad 200 niezwykle utalentowanych osób. Praktycznie wszyscy nasi pracownicy to weterani branży gamedev.

Zajmuję we Flying Wild Hog stanowisko szefa studia i dyrektora kreatywnego.

Historia i idea

Studio Flying Wild Hog powstało w kwietniu 2009 roku. Po krótkim okresie pracy w warszawskim studio CD Projekt Red udało mi się zrealizować marzenie o założeniu firmy produkującej gry komputerowe. Wspólnie z grupą weternaów branży, przy wsparciu zewnętrznych inwestorów, powołaliśmy do życia Latającą Dziką Świnię.

We Flying Wild Hog specjalizujemy się w tworzeniu szybkich gry akcji. Unikalną cechą naszego studia jest atmosfera pracy, która opiera się na zaufaniu i wspiera kreatywność. Staramy się zatrudniać wyłącznie doświadczonych twórców gier, którzy mogą znaleźć u nas przestrzeń do eksperymentowania. Zawsze staramy współpracować z partnerami, którzy rozumieją i doceniają sposób w jaki pracujemy. Dlatego nasze studio i nasze gry są wyjątkowe.

Hard Reset

We wrześniu 2011 wydaliśy naszą pierwszą produkcję: grę Hard Reset. Jest to shooter FPS w klimacie cyber-punk, typem rozgrywki nawiązujący do old-schoolowych shooterów z lat 90-tych. W maju 2012 wydaliśmy darmowe DLC: Hard Reset: Exile, a w czerwcu 2016 wersja Hard Reset: Redux pojawiła sie na PS4 i XBox One. Hard Reset działa na naszym autorskim silniku Road Hog i został stworzony przez zespół około 30 osób.

W projekcie zajmowałem stanowisko dyrektora projektu i dyrektora kreatywnego oraz programisty gameplay i UI.

Shadow Warrior

Od lutego 2012 około 40-osobowy zespół tworzył nowe wcielenie kultowej gry Shadow Warrior. Wraz z Devolver Digital, naszym wydawcą, chcieliśmy na nowo napisać historię Lo Wanga zachowując klimat i lekkość oryginału. Nowy Shadow Warrior został wydany we wrześniu 2013 na PC, a w październiku 2014 na konsole PS4 oraz XBox One. Podobnie jak nasza poprzednia gra Shadow Warrior działa na naszym autorskim silniku Road Hog.

W projekcie zajmowałem stanowisko dyrektora projektu i dyrektora kreatywnego oraz programisty gameplay i UI.

Shadow Warrior 2

W kwietniu 2014 50-osobowy zespół rozpoczął prace nad naszą najnowszą produkcją: grą Shadow Warrior 2. Projekt został ukończony zespołem 75-osobowym w październiku 2016 i gra została wydana na PC. Wersje gry na PS4 i XBox One zadebiutowały w maju 2017. W Shadow Warrior 2 rozszerzyliśmy formułę klasycznego liniowego shootera FPP o elementy RPG, system zadań i przedmiotów nawiązując do idei looter-shooter.

Przy produkcji Shadow Warrior 2 zajmowałem stanowisko dyrektora projektu i dyrektora kreatywnego oraz programisty gameplay.