Flying Wild Hog

Studio

Flying Wild Hog to jedna z największych w Polsce firm produkujących gry komputerowe. Aktualnie nasze studio zatrudnia w Warszawie, w Krakowie i w Rzeszowie ponad 300 niezwykle utalentowanych osób. Praktycznie wszyscy nasi pracownicy to weterani branży gamedev.

Zajmuję we Flying Wild Hog stanowisko szefa studia, reżysera gry i dyrektora kretywnego.

Historia i idea

Studio Flying Wild Hog powstało w kwietniu 2009 roku. Po krótkim okresie pracy w warszawskim studio CD Projekt Red udało mi się zrealizować marzenie o założeniu firmy produkującej gry komputerowe. Wspólnie z grupą weternaów branży, przy wsparciu zewnętrznych inwestorów, powołaliśmy do życia Latającą Dziką Świnię.

We Flying Wild Hog specjalizujemy się w tworzeniu szybkich gry akcji. Unikalną cechą naszego studia jest atmosfera pracy, która opiera się na zaufaniu i wspiera kreatywność. Staramy się zatrudniać wyłącznie doświadczonych twórców gier, którzy mogą znaleźć u nas przestrzeń do eksperymentowania. Zawsze staramy się współpracować z partnerami, którzy rozumieją i doceniają sposób w jaki pracujemy. Dlatego nasze studio i nasze gry są wyjątkowe.

Hard Reset

We wrześniu 2011 wydaliśy naszą pierwszą produkcję: grę Hard Reset. Jest to shooter FPS w klimacie cyber-punk, typem rozgrywki nawiązujący do old-schoolowych shooterów z lat 90-tych. W maju 2012 wydaliśmy darmowe DLC: Hard Reset: Exile, a w czerwcu 2016 wersja Hard Reset: Redux pojawiła sie na PS4 i XBox One. Hard Reset działa na naszym autorskim silniku Road Hog i został stworzony przez zespół około 30 osób.

W projekcie zajmowałem stanowisko reżysera gry oraz programisty gameplay i UI.

Shadow Warrior

Od lutego 2012 około 40-osobowy zespół tworzył nowe wcielenie kultowej gry Shadow Warrior. Wraz z Devolver Digital, naszym wydawcą, chcieliśmy na nowo napisać historię Lo Wanga zachowując klimat i lekkość oryginału. Nowy Shadow Warrior został wydany we wrześniu 2013 na PC, a w październiku 2014 na konsole PS4 oraz XBox One. Podobnie jak nasza poprzednia gra Shadow Warrior działa na naszym autorskim silniku Road Hog.

W projekcie zajmowałem stanowisko reżysera gry oraz programisty gameplay i UI.

Shadow Warrior 2

W kwietniu 2014 50-osobowy zespół rozpoczął prace nad naszą kolejną produkcją: grą Shadow Warrior 2. W naszej nowej grze rozszerzyliśmy formułę klasycznego liniowego shootera FPP o elementy RPG, system zadań i przedmiotów nawiązując do idei looter-shooter. W Shadow Warrior 2 dodaliśmy również 4-osobowy tryb koopearcji. Projekt został ukończony zespołem 75-osobowym w październiku 2016 i gra została wydana na PC. Wersje gry na PS4 i XBox One zadebiutowały w maju 2017.

Przy produkcji Shadow Warrior 2 zajmowałem stanowisko reżysera gry oraz programisty gameplay.

Shadow Warrior 3

Shadow Warrior 3 to kolejna odsłona naszego flagowego cyklu shooterów FPP, przy której ponownie współpracujemy z Devolver Digital. W trzeciej części wracamy do korzeni tworząc przeznaczoną dla jednego gracza liniową grę skupioną na czystej i wybuchowej zabawie. Shadow Warrior 3 oparty jest na Unreal Engine 4. Gra zadebiutuje 1 marca 2022 i zostanie wydana jednocześnie na wszystkie wiodące platformy: PC, PS4, XBox One oraz PS5 i XBox One Series (w trybie zgodności wstecznej).

Wspieram produkcję Shadow Warrior 3 jako dyrektor kreatywny.

Evil West

Evil West to nasza pierwsza produkcja TPP, która powstała przy użyciu Unreal Engine 4. Gra osadzona jest w świecie Dzikiego Zachodu, gdzie gracz wciela się w agenta tajnej organizaji walczącej z potworami. W Evil West gracze mogą używać różnorakich broni, walczyć wręcz wspomagani specjalną Rekawicą Bojową oraz wykorzystywać spektakularne umiejętności oparte na elektryczności. W zabawie może uczestniczyć maksymalnie dwóch graczy w trybie kooperacji, którzy zmierzą się z wieloma potwornymi przeciwnikami. Data premiery Evil West planowana jest na rok 2022, a gra pojawi się na wszystkich platformach: PC, PS4, Ps5, XBox One i XBox Series.

Przy produkcji Evil West zajmuję stanowisko reżysera gry.